تماس جهت مشاوره :
نکات کوتاه و ضروری

فواید هندوانه در بدنسازی

نقش هندوانه در رژیم غذایی بدنسازی

هندوانه غذایی نیست که اغلب در برنامه های رژیم غذایی پرورش دهی بدنسازی آمده باشد.اکثر بدنسازان کربوهیدرات مورد نیاز خود را از نشاسته ها، مانند برنج و بلغور جو دوسر، به جای میوه ها دریافت میکنند، اما این ممکن است اشتباه باشد. با حذف میوه از رژیم غذایی خود، شما خود را فقط از مواد مغذی حیاتی مورد نیازتان محروم میکنید. هندوانه دارای مزایای متعددی است که علاوه بر مفید بودن در رژیم غذایی به عضله سازی یا چربی سوزی نیز کمک می کند که در ادامه این مطلب از مجله ورزشی ایران جسم از سایر مزایای آن به شما خواهم گفت.

هنگامی که شما نزدیک مسابقات هستید قطعا به دنبال چربی کمتری هستید ،پس باید کالری دریافتی خود را کاهش دهید. هندوانه فقط حاوی ۳۰ کالری و حدود ۶ گرم شکر در هر ۱۰۰ گرم است آنهم بدون چربی یا کلسترول. این را با ۸۹ کالری و ۱۲ گرم شکر در  موز به همان اندازه 100 گرم مقایسه کنید ویا  296 کالری و 78 گرم شکر در 100تنها  گرم کشمش.پس میبینید که از برخی خوراکی های رژیم غذایی بدنسازی کالری و شکر کمتری دارد.اکثر خوراکی ها میتواند رژیم چربی سوزی را به چالش بکشد اما با خوردن هندوانه لازم نیست نگران تاثیر بد آن روی چربی سوزی باشد.

اکسید نیتروژن – NO – بدن برای افزایش جریان خون به عضلات از این ماده استفاده می کند.بدنسازان این ماده را با مصرف مکمل ال- آرژنین بدست می آورند. طبق گفته متخصص تغذیه متیو کادی از “مجله عضله”، هندوانه منبع خوبی از سیترولین است که به طور طبیعی باعث افزایش سطح NO می شود. علاوه بر این، یک مطالعه منتشر شده در سال 2013 “مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی” دریافتند که آب هندوانه به ورزشکاران کمک می کند احساس درد کمتر و بهبود بهتر و سریعتری در بین جلسات داشته باشند.که علت این امر هم بدین علت است که عروق خونی از اکسید نیتروژن استفاده می‌کنند تا با سیگنال رسانی به اطراف عضلات آنها را آرام سازند و در نتیجه باعث افزایش جریان خون می‌شود.

حتما بخوانید  رفتارهای غلط غذایی

تغذیه عالی برای پس از تمرین

هندوانه دارای مقادیری کربوهیدرات میباشد که میتواند انتخاب خوبی برای خوردن آن پس از یک تمرین باشد، به عنوان مثال کمک می کند تا گلیکوژن از دست رفته حین تمرین را بدست آورید. محتوای فیبر پایین آن نیز یک مزیت است، زیرا به سرعت هضم کمک میکند، و شما احساس نفخ کمتری خواهید داشت. متخصصین توصیه می کنند بهتر است که میوه های بعد از تمرین را با برخی از پروتئین ها ترکیب و مصرف کنید.

روش مصرف

برای جا دادن هندوانه در رژیم غذایی خود میتوانید کمی خلاق باشد.مثلا میتوانید از آن در تهیه سالاد استفاده کنید یا در وعده صبحانه همراه میوه های دیگر و یا میتواند با ترکیب با نون و پنید یک میان وعده عالی باشد.حتی میتواندی کنار وعده سینه مرغ از هندوانه به عنوان سالاد استفاده کنید.

© 2019, ایران‌جسم. All rights reserved.

منبع
ترجمه اختصاصی از ایران جسم
برچسب ها

ایران‌جسم

ایران جسم سایت و مجله ای برای ورزشکاران و بدنسازان میباشد که مطالبی با موضوعات :بدنسازی،افزایش حجم،کاهش وزن،افزایش وزن،رژیم غذایی،ورزش بانوان،ورزش تی آر ایکس،مکمل های ورزشی و دارویی و بسیاری دیگر در آن قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حق کپی رایت برای ایران جسم محفوض است
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید