تماس جهت مشاوره :
رژیم غذایی و سبک زندگی

فوائد مصرف بادام در بدنسازی

خواص بادام در تمرینات بدنسازی

اگر در حال تلاش برای بدست آوردن یا حفظ تناسب اندام خود هستید باید علاوه بر برنامه بدنسازی اصولی ،یک رژیم غذایی درست را نیز دنبال کنید. علاوه بر تمرینات بدنسازی، وضعیت تغذیه ای شما بسیار با اهمیت است. با مصرف میان وعده های مغذی نظیر آجیل می توانید به تناسب اندام ایده آل خود برسید. در این مطلب از ایران جسم به مهمترین خواص بادام در بدنسازی و تناسب اندام می پردازیم.

مفید برای چهره و صورت

بادام به علت داشتن پروتئین و چربی سالم برای پوست صورت بسیار مفید است.معمولا افراد لاغر اندام یا کسانی که رژیم کاهش وزن میگیرند صورتشان استخوانی لاغر میشود که در چهره بسیار تاثیر میگذارد.بهتر از برای جلوگیری از لاغر شدن صورت بادام مصرف کنید.بادام باعث میشود صورت کمی پر شود.بهتر است روزانه ۷ عدد بادام را در وعده صبحانه یا بعد از تمرین تردمیل بخورید تا از لاغر شدن صورت جلوگیری کند.

کاهش اشتها

بادام منبع خوب و سرشار از فیبر و پروتئین است. این دو ماده در کاهش اشتها و احساس سیری نقش بسیار مهمی دارند.تقریبا هر ۲۴ عدد بادام حدود ۲۸ گرم میشود که این میزان بادام دارای ۱۶۴ کالری میباشد.با مصرف ۴۰ گرم بادام در روز، میل به خوردن تا حد زیادی کم خواهد شد. احساس سیری مانع از خوردن ریزه خوری و مواد غذایی کم ارزش می شود.

افزایش سوخت و ساز

مصرف بادام به صورت خام و یا بوداده در  روز علاوه بر کم کردن اشتها، سوخت و ساز بدن را نیز افزایش میدهد. خواص بادام در بدنسازی با افزایش سوخت و ساز در ارتباط است. همه تمرینات ورزشی برای بالا بردن سوخت و ساز طراحی می شوند.

حتما بخوانید  چربی ها سالم در برنامه غذایی

بهبود عملکرد ماهیچه ها

شیر بادام یک نوشیدنی عالی برای تمام ورزشکاران و بدنسازان میباشد.مقدار پروتئین موجود در شیر بادام، در ترمیم بافت عضلانی و رباط های آسیب دیده ورزشکاران بسیار موثر است. این نوشیدنی فوق العاده موجب بهبود عملکرد ماهیچه ها شده و خستگی ناشی از تمرینات را برطرف می کند.حتی می توانید شیر بادام را جایگزین شیر معمولی کنید تا کالری کمتری دریافت کرده و به روند کاهش وزنتان سرعت بیشتر بدهید.

چربی بادام در بدنسازی

چربی بادام علاوه بر اینکه از نوع چربی سالم و بدون ضرر است بلکه برای سلامت بدن ضروری است. همانطور که سایر مطالب سایت بارها گفته شده، مصرف آجیل در رژیم لاغری و افراد بدنساز، چاق کننده نیست و موجب کاهش وزن خواهد شد. بادام هم از این قاعده پیروی می‌کند، زیرا چربی موجود در آجیل و بادام از نوع سالم است. کسانی که در تمرینات بدنسازی از تغذیه متعادل حاوی ۴۰ گرم بادام استفاده کرده‌اند، شاخص توده عضلانی بیشتر و دور کمر کمتری نسبت به سایر ورزشکاران دارند. پس حتما برای رشد عضلات خود در ورزش بدنسازی بادام را در سبد غذایی خود قرار دهید.

© 2019, ایران‌جسم. All rights reserved.

برچسب ها

ایران‌جسم

ایران جسم سایت و مجله ای برای ورزشکاران و بدنسازان میباشد که مطالبی با موضوعات :بدنسازی،افزایش حجم،کاهش وزن،افزایش وزن،رژیم غذایی،ورزش بانوان،ورزش تی آر ایکس،مکمل های ورزشی و دارویی و بسیاری دیگر در آن قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حق کپی رایت برای ایران جسم محفوض است
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید