تماس جهت مشاوره :
تناسب اندام

۱۰ تمرین ساده برای افزایش قد با ورزش

داشتن قدی بلندتر دیگر مسئله وراثت نیست. تمرینات جسمانی زیادی وجود دارد که باعث افزایش قد شما می شوند.در این مطلب ایران جسم قص ددارد شما را با ۱۰ تمرین از بهترین تمرین ها برای افزایش قد با ورزش آشنا سازد.

۱۰ تمرین ساده برای افزایش قد طبیعی
برای افزایش قد طبیعی تنها نیاز است تمریناتی که در زیر آمده را انجام دهید تا به نتیجه مطلوب خود برسید

شنا

آب یک ترکیب بسیار مهم است. محققان می گویند مصرف آب به اندازه کافی برای عملکرد طبیعی بدن ضروری است. به همان اندازه که آب در بدن مهم است، این مایع عامل مهمی در خارج از بدن نیز به حساب میاید. شنا یک روال است که نه تنها باعث افزایش انعطاف پذیری در بدن شما شده بلکه باعث تحریک سلول ها داخلی نیز می شود. عضلات در هر گوشه ای کشیده می شوند. همانطور که کشت خاک مهم است شنا نیز تاثیری مشابه دارد. این تحریک می تواند افزایش قد طبیعی را آسان تر کند.

تمرینات آویزانی(بارفیکس)

ورزش‌های آویزانی بهترین راه برای افزایش قد طبیعی هستند. این تمرینات ورزشی، استقامت بازوهای شما را افزایش می دهند. یک راه ارتباط با تمام عضلات فوقانی بدن است. این تمرینات تنوع بسیار زیادی دارند. می‌توانید پاهای خود را دور یک ستون بپیچید و دست‌هایتان را پایین بیاورید تا باعث افزایش استقامت پاهایتان هم بشوید. اگر بر روی دستها آویزان می‌شوید، می توانید پاهای خود را به سمت بالا بکشید و سپس آنها را به حالت عادی برگردانید. تکرار این باعث می شود شما از چربی اضافی بدن نیز خلاص شوید. هنگامی که بدن شما لاغر و خوش فرم ‌شود، در نهایت به نظر می رسد قد افزایش یافته.

حتما بخوانید  نکات مهم دوره عضله سازی حجم خشک

دست زدن به انگشتان پا

این تمرین مستلزم ایستادن و سپس خم شدن به سمت زانوهایتان است. این تمرین باعث تحریک ماهیچه های کمر و ماهیچه های پشت پا می شود. عضلات ران نیز توسط این تمرین ماساژ داده می شوند. به سمت پنجه پا بروید اما فشاری بیشتر از حد تحمل بدنتان به خود وارد نکنید. این تمرین به طور ایده آل باید از سنین اولیه انجام شود تا انعطاف پذیری کامل بدن به دست بیاید.

 

 

حالت کبری

حالت کبری شبیه به یک مار است. با دراز کشیدن روی شکم شروع می شود. به آرامی قسمت فوقانی بدن خود را بالا بیاورید. انتقال باید بسیار نرم انجام شود. تا آنجا که قدرت کشش بدن شما اجازه می دهد خم شوید. این ماساژ باعث افزایش توانایی رشد سلول ها و در نتیجه افزایش قد طبیعی می شود.

 

 

حرکت پل

این حرکت شبیه به پل است. در حالتی مستقیم دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید. پای خود را در فاصله عرض شانه قرار دهید. حالا فشار را روی پای خود قرار داده و باسن خود را بالا ببرید. کمر خود را صاف نگه دارید به آرامی نفس کشیده و باسن خود را به تکیه گاه برگردانید. دوباره باسن را بالا برده و حرکت را تکرار کنید. تغییر جهت لگن در مراقبت از سلول های کمر نیز کمک می کند.

 

پرش طناب

این تمرین فقط یک بازی سرگرم کننده نیست بلکه یک راه سرگرم کننده برای افزایش قد طبیعی هم هست. پرش طناب شامل تعداد زیادی پرش است. پریدن از سر تا پا سلول های بدن شما را تحریک می کند. تک تک عضله‌ها فعال می شوند. این ورزش عضلانی مشارکتی، راه ایده آل برای رشد بدن شما است. این تمرین یک روش خوب برای توزیع چربی در مناطق مختلف بدن است.

حتما بخوانید  ۴ نکته مهم تغذیه ای برای افزایش مداوم حجم عضلات

 

 

شنا در خشکی

برای بیماران هیدروفیل، یک روش جایگزین برای به دست آوردن بیشتر مزایای شنا بدون خیس شدن وجود دارد. شنا در خشکی یک تمرین است که شامل حرکت متناوب دست و پای جفت می‌باشد. دست راست با پای چپ و دست چپ با پای راست جفت می‌شود. در حالی که بر روی شکم دراز کشیده‌اید دست و پاهای جفت را به نوبت بالا میاورید و هر عضو بدن را تا آنجایی که می‌توانید می‌‌کشید. این تمرین برای افرادی که دارای مشکلات قد هستند مفید و بهترین راه برای افزایش قد است.

 

 

 

 

جلو کشیدن ستون فقرات

این تمرین ساده برای مفصل بندی صحیح ستون فقرات موثر است. شخص بهتر است آن را بعد از یک جلسه تمرین خسته کننده مانند شنا کردن انجام دهد. با پای صاف و مستقیم روی زمین بنشینید. نفس عمیق بکشید و نفس را در ارتفاع ستون فقراتتان احساس کنید، با شل کردن شانه ها نفس خود را بیرون بدهید و ستون فقرات خود را با دست‌های به هم پیوسته به جلو خم کنید و بکشید.

 

 

پاها صاف به سمت بالا

قطعا جزو۱۰ تا از برترین تمرین‌ها برای افزایش قد طبیعی است. ساده و بسیار آسان هم می‌باشد. بر روی کمر خود دراز بکشید. به آرامی پاهایتان را با هم بلند کنید. آنها را مستقیما در هوا بالا ببرید. به تدریج آنها را به پایین در نزدیکی زمین برده و چند سانت بالای زمین نگه دارید. دوباره آنها را در راستای عمودی ۹۰ درجه با زمین قرار دهید و آنها را به اندکی بالاتر زمین برگردانید. با ۷-۸ بار تکرار در روز شروع کنید.

حتما بخوانید  نکات ضروری برای کاهش چربی شکم

 

 

 

 

دوچرخه خوابیده
بسیار مهم است که عضلات ران تقویت شوند. آنها وزن قسمت فوقانی بدن شما را حمل می کنند. بنابراین برای افزایش قد باید به طور همزمان این عضلات را تقویت کنید تا رشد معادل جرم بدن را حفظ کند. بر روی کمر خود دراز بکشید. هر دو پا را راست نگه دارید. یک پا را به سینه خود نزدیک کنید. سپس آنرا صاف کنید. همین کار را با پای دیگر انجام دهید. حرکت را مانند دوچرخه سواری تکرار کنید. پای خود را برای استراحت روی زمین نگذارید.

 

در کنار تمرینات فیزیکی، یک مولفه بسیار مهم رشد در پس زمینه وجود دارد. تغذیه مناسب برای افزایش قد باید در همه ارزش های تغذیه ای و رژیم غذایی رعایت شود. پروتئین حتما باید باشد. تخم مرغ و پالس ها باید یک چهارم وعده های غذایی شما را تشکیل دهند.

اضافه کردن بیشتر و بیشتر سبزیجات پر برگ ویتامین های ضروری بدن شما را فراهم می کند. این ویتامین ها باعث رشد کلی بدن می شوند. مواد خوراکی زیر(۱) هم بسیار مهم است که در وعده های غذایی شما وجود داشته باشند.
هنگامی که شما ورزش می کنید، مقدار قابل توجهی از انرژی صرف عملکرد شما می شود. شیر و ماست بهترین گزینه برای مکمل انرژی هستند. گیاه خانگی و روغن زیتون در وعده های غذایی، برای بدن شما مکمل های روغن مورد نیاز فراهم می کند. برای رسیدن به قد بلند همیشه به یاد داشته باشید صبحانه و بقیه وعده های غذایی خود را به موقع میل کنید.

© 2018, ایران‌جسم. All rights reserved.

برچسب ها

ایران‌جسم

ایران جسم سایت و مجله ای برای ورزشکاران و بدنسازان میباشد که مطالبی با موضوعات :بدنسازی،افزایش حجم،کاهش وزن،افزایش وزن،رژیم غذایی،ورزش بانوان،ورزش تی آر ایکس،مکمل های ورزشی و دارویی و بسیاری دیگر در آن قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حق کپی رایت برای ایران جسم محفوض است
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید