تماس جهت مشاوره :
رژیم غذایی و سبک زندگی

هفت راه ساده و مؤثر برای بالا بردن سطح تستوسترون

۱.خواب کافی

طول مدت زمان خواب عمیق با میزان سطح تستوسترون سرمی رابطه ای مستقیم دارد.دانشمندان خواب بین ۷ تا ۹ ساعت برای افزایش تستوسترون را مناسب می دانند.

۲.انجام تمرینات با حجم بیشتر

برخی از ورزشکاران برای بالا بردن سطح تستوسترون ست آخر هر حرکت را تا رسیدن به ناتوانی عضلانی ادامه می دهند. برخی دیگر نیز از تکنیک (Drop Set) ست های معکوس بدین منظور کمک می گیرند.

۳.تمرینات طولانی را فراموش کنید

اگر می خواهید در تمرین خود تستوسترون بیشتر ترشح کنید، استراحت ها را کوتاه کنید و نهایتا” 40 دقیقه وزنه و 20 تا 30 دقیقه هوازی بزنید.

۴.استفاده از ترکیبات افزایش دهنده تستوسترون
زینک ماده معدنی ضروری که نقش کلیدی در تولید تستوسترون در بدن ایفا می کند، زینک است. .
دی-آسپارتیک اسید یا DAA آمینواسیدی است که در بافت غدد بدن یافت می شود. DAA با تحت تأثیر قرار دادن سطوح هورمونی بدن باعث افزایش ترشح تستوسترون می شود. .
ویتامین D
مهمترین ویتامین مورد نیاز برای تولید تستوسترون در بدن است.

۵.از مصرف کلسترول اجتناب نکنید!

تستوسترون از مشتقات کلسترول است، پس اگر از رژیم غذایی کم کلسترول یا بی کلسترول پیروی می کنید، شاهد تغییری در سطح تستوسترون نخواهید بود. بنابراین اگر به دنبال عضله سازی هستید، این تغییر کوچک اما مهم را در برنامه غذایی خود انجام دهید.

۶.چربی بخورید

منظور از استفاده از چربی ها مقدار زیاد چربی نیست، بلکه نوع چربی است که مصرف می شود. نمونه هایی از چربی های غیر اشباع:روغن زیتون، آووکادو، کره بادام زمینی و نمونه هایی از چربی های اشباع: گوشت قرمز، روغن نارگیل، زرده تخم مرغ، شکلات تلخ و پنیر است.

حتما بخوانید  مصرف همزمان این مکمل های ورزشی باهم ممنوع است

۷.انجام حرکات ترکیبی و چند مفصلی بویژه حرکات پا

حرکت اسکوات به دلیل در گیر کردن عضلات بیشتر در حین اجرا نسبت به پرس پا که با دستگاه و کنترل شده انجام می شود، موجب ترشح میزان بیشتری تستوسترون در خون می شود.استراحت بین ست‌ها 2 دقیقه بود و از 12 مرد باتجربه در بدنسازی استفاده شد. سطح تستوسترون بعد از اسکوات (حدود ۱۵ درصد) بالاتر از پرس سینه (حدود ۷ درصد) بود و این نشان می‌دهد که حرکاتی که بیشترین حجم عضلانی را در بدن درگیر می‌کنند، باعث بهینه‌سازی ترشح تستوسترون می‌شوند. به همین خاطر است که حرکاتی مثل اسکوات یا زیربغل هالتر خم حجم‌ساز نامیده می‌شوند و همیشه باید قبل از حرکات تک‌مفصلی مثل جلوپا و… اجرا شوند.

حرکت پا، موجب ترشح میزان بیشتری از تستوسترون در خون می شود.حرکات پا را هیچوقت قطع نکنید

در مورد تستسترون بیشتر بدانید…

© 2018, ایران‌جسم. All rights reserved.

برچسب ها

ایران‌جسم

ایران جسم سایت و مجله ای برای ورزشکاران و بدنسازان میباشد که مطالبی با موضوعات :بدنسازی،افزایش حجم،کاهش وزن،افزایش وزن،رژیم غذایی،ورزش بانوان،ورزش تی آر ایکس،مکمل های ورزشی و دارویی و بسیاری دیگر در آن قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حق کپی رایت برای ایران جسم محفوض است
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید